4 strategie skutecznego pozycjonowania strony internetowej

Każdy właściciel strony internetowej powinien znać najnowsze techniki i trendy w branży SEO. Jest to konieczne jeżeli chce, aby jego strona internetowa osiągała wysoki współczynnik klikalności oraz pojawiała się wysoko na listach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek. Popularne wyszukiwarki, takie jak Google, każdego dnia wprowadzają zmiany do algorytmów wyszukiwania i zmieniają parametry indeksowania witryn internetowych, dzięki czemu użytkownicy Internetu mają pewność, że otrzymują w wynikach wyszukiwania najbardziej trafne i wartościowe treści.
Poniżej znajdują się 4 najważniejsze parametry, których wyszukiwarka Google używa w celu oceny strony internetowej oraz określenia jej pozycji w rankingu stron publikowanych w SERP. Możesz wykorzystać je w realizowania w strategii pozycjonowania własnej strony www.

  1. Treść strony
    Treść Twojej witryny musi być dokładna i pouczająca. Treść powinna w sposób wyraźny informować jaki jest główny cel działania Twojej witryny. Przekaz lub cel Twojej witryny powinny być konkretne i zwięzłe, ale także chwytliwe. Taki styl najbardziej odpowiada stronie docelowej (landing page) Tworząc tego typu stronę powinieneś w ciągu kilku linijek tekstu lub filmu przedstawić swoim odbiorcom kim jesteś. Z kolei, twoja strona główna powinna zawierać fakty i dane liczbowe dotyczące Twojej firmy, np. Jakim rodzajem transakcji biznesowych interesuje się Twoja firma – B2B, B2C, C2C, ile lat jesteś w biznesie, recenzje klientów, co jest wyjątkowego w Twojej firmie, jak skontaktować się z obsługą klienta i inne niezbędne szczegóły. Dokładność i szczegóły gwarantują Tobie uzyskanie zaufania wśród klientów i autentycznego wizerunku. To z kolei pomaga poprawić Twoją pozycję wśród tysięcy wyników wyszukiwania.
  2. Regularne aktualizacje
    Regularne edytowanie strony i dodawanie nowych elementów pozwoli Ci na tworzenie dobrej jakości treści, którą zauważą użytkownicy i docenią algorytmy wyszukiwarek. Co to oznacza? Aby pozostać konkurencyjnym w biznesie, który prowadzisz, wystarczy regularnie modyfikować lub zaktualizować stare treści. Tego typu działanie wyśle sygnał do algorytmu Google, że Twoja witryna nie jest martwa, a Ty nadal prowadzisz działalność. Przy czym, dodanie nowej treści do witryny jest lepsze niż wprowadzanie niewielkich lub mniej zauważalnych zmian na stronie internetowej. W rzeczywistości niektórzy guru branży SEO sugerują, że dodawanie nowych treści co tydzień jest więcej niż konieczne, aby pozostać konkurencyjnym i nie wypaść z rynku.
  3. Aktywność w social mediach
    Obecność w mediach społecznościowych to kluczowy czynnik Twojego sukcesu. Media społecznościowe nie są już używane tylko do kontaktowania się ze znajomymi. Jest to bardzo stabilna platforma biznesowa. Biznes i celebryci już dawno zauważyli że posiadanie własnej strony w social mediach takich jak Facebook, Twitter czy Instagram jest korzystne dla ich wizerunku, marki i sprzedaży. Bycie obecnym i aktywnym na kilku platformach mediów społecznościowych jest bardzo potrzebne, aby zostać zauważonym przez wyszukiwarki. Jednak dla skutecznego pozycjonowania sama obecność w mediach społecznościowych nie wystarczy. Regularne publikowanie aktualizacji i odpowiadanie na wiadomości czy rozpoczynanie dyskusji z odbiorcami jest bardziej niż wymagane. Konieczna jest proaktywna postawa z Twojej strony, jeżeli pragniesz osiągnąć sukces. Możesz publikować informacje o swojej firmie, o planowanym wprowadzaniu nowości, sezonowych ofertach i okazjach lub promocjach, które przyciągną Twoich stałych klientów i zachęcą innych do skorzystania z Twojej oferty.
  4. Zadowolenie użytkowników
    Nawigacja w witrynie powinna być przyjazna dla użytkownika. Nigdy nie należy zniechęcać stałych klientów ani gości trudnymi sposobami nawigacji w Twojej witrynie. Wszystkie operacje lub interfejsy powinny być odpowiednio zaprojektowane pod względem estetyki i zasad ergonomii. Ważne jest, aby wszystkie elementy na stronie były intuicyjnie rozmieszczone a wszystkie instrukcje i działania, na przykład związane z procesem zakupowym powinny być łatwe do zrozumienia. Każda z podstron powinna zawierać unikalną treść. Również nagłówki powinny być prawidłowo napisane i żaden nie powinien wprowadzać Twoich odbiorców w błąd. Jak to osiągnąć? Minimalistyczny styl to pomysł na łatwą nawigację w Twoim serwisie. Zwiększa on dostępność Twoich treści i poprawia wskaźniki popularności Twojej witryny, pomagając w budowaniu skutecznego SEO.